středa 9. listopadu 2016

Pánská košile

V 1. pololetí 2. ročníku na SPŠO bylo naším úkolem ušít pánskou košili. Jelikož se blížily Vánoce, byl to také skvělý tip na dárek pod stromeček.

Košili jsem se rozhodla ušít taťkovi, protože košile docela často nosí a navíc s mamkou chodí do tanečních, kde košile velmi využije. 
Bylo docela náročné sehnat látku, která by nebyla příliš tuhá a zároveň nevypadala jako pyžamo. Podařilo se mi sehnat tuto modrou, která je sice o trochu tenčí, než košile bývají, ale myslím, že to vůbec nevadí. Tuto tmavě modrou jsem ještě doplnila stříbrošedou, kterou jsem použila na spodní manžety, spodní převes a stojáček a spodní sedlo. 

Košile je zapínaná na knoflíky, má přinechanou légu, rozparek je nákrytový, manžety jsou tvarované... Dostali jsme víceméně zadání, co vše košile má mít, ale myslím, že většina požadavků byla sice trochu náročnější na provedení, ale výsledek vypadá dobře. Dolní kraj je tvarovaný, což se mi líbí, protože to pak nevypadá tolik „pytlovitě“ a trochu tvaruje postavu, pokud košile není v kalhotech. 
Taťka ale tak nějak asi vybočuje z konfekční velikosti, které máme na dílnách, protože jsem mu musela ještě rukávy i celkovou délku košile přibližně o 6 cm zkracovat. 
 Rodiče chodí do tanečních už více jak dva roky, občas i několikrát týdně a myslím, že je to velmi baví a jsou na to šikovní, takže jim to jde. Přišlo mi, že vždy tanovali rádi a na plese vždy patřili k těm, kteří alespoň něco umí. Když je vidím občas tancovat teď, přijde mi, že na školních plesech se mohou řadit mezi ty páry, které tancovat opravdu umí. A podle toho, co říkají si myslím, že i v tanečních patří k těm šikovnějším. Hlavně jim ale nechybí elegance a je vidět, jak si tanec užívají.
Sukni, kterou má na sobě mamka, jsem také šila a můžete ji vidět v tomto článku. Původně to tak ani nebylo plánované, ale ve výsledku se skvěle hodí k tátově košili. 
Mimo jiné je také celkem náročné zastihnout rodiče doma v nějakou rozumnou denní dobu, takže jednak trvalo dlouho, než jsme fotky nafotili a ve výsledku jsem využila jejich příchodu z tanečních a fotky teddy vznikaly v neděli v půl 12 večer v kuchyni, tak je to snad dostatečná omluva za kvalitu fotek. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)