sobota 26. prosince 2015

Zkrocení zlé ženy

 „A tak čím více je skrýván, tím více hoří oheň lásky.“ Publius Ovidius Naso
„Stále spolu, věčně v sobě!“
 Zase jsme jednou vyrazili do divadla rodinně. Na Zkrocení zlé ženy od Williama Shakespeara jsem slyšela jen samé pozitivní ohlasy, a tak jsem se do divadla těšila více než obvykle. Trochu mě překvapila délka představení (téměř tři hodiny), ale uteklo to hrozně rychle.
 Sličná a milá Bianka nemá o nápadníky nouze, ale její otec Battista Minola řekl, že se nejdříve musí provdat její starší sestra Kateřina. Kateřina je ale všemi obávaná, hádavá a panovačná. Battista chce pro své dcery učitele. Lucenzio, který přijel do Padovy za vzděláním, se okamžitě do Bianky zamiluje a vymění se se svým sluhou Traniem, který se pod jeho jménem bude o Bianku ucházet a Lucenzio se mezitím vydává za učitele, aby mohl být Biance na blízku. Mimo jiné se v Padově objeví také šlechtic z Verony, který se rozhodne, že si Kateřinu vezme. Kateřina z toho moc nadšená není, ale evidentně jí rázný Petruccio imponuje. Hned po svatbě ale Petruccio začne Kateřinu trápit, nechává jí hladovět, nenechá jí v noci odpočinout a ve všem jí odporuje. Kateřina se s ním nejdříve hádá, ale postupně zjišťuje, že to nemá smysl, protože on je jejím pánem. V závěrečné scéně, na svatební hostině Bianky a Lucenzia se Petruccio s Lucenziem a Hortensiem vsadí o to, čí žena je poslušnější. Všichni pošlou sluhu, aby přivedl jejich manželku, ale jediná, která k překvapení všech přijde, je Kateřina. Přivláčí poté také zbylé dvě ženy a vysvětlí jim, jak důležité je být poslušná svému manželovi. Všichni, včetně Petruccia, jsou udiveni, jak se mu podařilo Kateřinu změnit.

 Představení se mi moc líbilo. F. Blažek a A. Elsnerová v hlavních rolí byli úžasní! Během večera jsem se hodně nasmála a v jednu chvíli jsem i brečela smíchy. Zároveň to je však téma na zamyšlení, i když si myslím, že dnes už není zcela aktuální, protože žena v dnešní době nemusí být závislá na muži. Netvrdím ale, že by vztah mezi ženou a mužem nebyl složitý a rozhodně je potřeba oboustranného respektu a úcty.
Na sebe jsem si vzala sukni, kterou jste viděli v předchozím článku.
http://www.divadlonavinohradech.com/divadelni-hra/zkroceni_zle_zeny

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)