pátek 19. června 2015

A voda stoupá

 Poslední dobou stíhám chodit do divadla častěji, než fotit a psát články o ušitých věcech, tak snad mi to nebudete mít za zlé a doufám, že vám to brzy vynahradím. Babička měla na toto představení lístky z práce a já byla dost zvědavá jaké to bude. Byly jsme na derniéře komedie A voda stoupá od P. Ustinova.
 V domě D'Urtových se sešla společnost bohatých lidí, kteří ale řeší nepodstatné problémy. Manželé Basingstokovi najali jeden na druhého detektiva, protože se chtějí nechat rozvést. Ona svádí téměř každého muže na potkání a on si užívá s Niobe D'Urtovou. Bratr Niobe, Mohamed, je ponořen do svého světa poezie a literatury a stejně jako profesor Lodegger, který prosazuje teorii nenávisti, usiluje o srdce lady Basingstokové. Odhalení detektivové se snaží obrátit situaci ve svůj prosěch. Občas se na scéně objevuje i otec Niobe a Mohameda, kterého všichni považují za blázna a stydí se za něj. Stejně tak jako jeho, ignorují i jeho zprávy o stoupající vodě. Druhá polovina se odehrává na střeše domu, odkud je vidět jen pár dalších střech vyčnívajících z vody. V jednu chvíli vysvitne sluníčko a to ve chvíli, kdy si všichni navzájem začnou odpouštět. Jelikož jim to ale bohužel nevydrží moc dlouho, opět začne pršet a šanci na záchranu má pouze otec Niobe a Mohameda a dívka, o kterou se staral a pojmenoval ji Naděje.

 Nevím, jestli bych toto představení nazvala úplně komedií. Sice tam byla řada vtipných situací, ale myslím si, že toto připodobnění biblického příběhu o potopě světa k mrhání současné společnosti bylo trefné a mělo by vést k zamyšlení. Obdivovala jsem v druhé polovině herce, na které skoro celou dobu pršelo a byli tedy úplně promočení. Jen mě trochu znervózňoval zvuk deště, který byl během přestávky slyšet z reproduktorů. Odpoledne před představením totiž pořádně pršelo. Ale uvaděčky v pláštěnkách jsem ještě nikdy neviděla.
 Na sebe jsem si vzala barevné letní šaty, které jsem ukazovala v tomto článku.
http://www.mestskadivadlaprazska.cz/inscenace/101/A-voda-stoupa/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)