středa 19. září 2012

Timeless










Když měla Blanka Matragi před 6-ti lety v Praze výstavu, byla jsem se na ní podívat s babičkou. Její šaty se mi moc líbily, ale nepamatuju si, že by mi to přišlo tak krásné jako dnes. Navštívila jsem totiž konečně Obecní dům a šla se podívat na výstavu Haute couture. 









 Kromě přibližně 45 modelů zde byly vystaveny i skici, fotografie, různé šperky a jiné věci z dílny Blanky Matragi. Bylo zajímavé porovnávat modely nakreslené na papíře a modelky v šatech na fotce. Většinou ale šaty dělaly modelkám zvlaštní postavu, trochu beztvarou. Viděly jsme modely z celých 30-ti let tvorby slavné návrhářky a mohly jsme pozorovat vývoj a změny v tvorbě. Dříve používala spíše těžké látky, nyní šije více z lehkých, občas průsvitných materiálů, díky kterým jsou šaty odlehčené. Hodně využívá kombinace barev, které sama na látky maluje, takže modely jsou velmi živé a výrazné. Nechybí spoustu ručně našitých korálků, flitrů a kamenů, ale na můj vkus jich je občas moc a příliš se blýskají. Prohlédly jsme si i několik svatebních modelů.


 Evropané asi nemůžou ocenit Blanky tvorbu Haute couture tolik, jako to ocení v Perském zálivu. Už jen proto, že myšlení je zřejmě trochu odlišné a ženy si tam nechávají šít pokaždé jiné šaty pro každou příležitost a asi není vhodné vzít si stejné šaty na více událostí. Zatímco zde nejsou ženy zvyklé kupovat tak drahé a podle některých přehnaně zdobené šaty. I přesto Blanku Matragi velmi obdivuji a její návrhy se mi moc líbí.

 Bohužel jsme nesměly fotit modely, ale mám alespoň pár fotek z vystavených fotografií.
   
Nejvíce se mi líbily modré šaty na fotografii vpravo nahoře, ale ty na výstavě bohužel nebyly.



Z vystavených šatů se mi asi nejvíce líbily tyto.

Více fotek zde, na rajčeti mé věrné fotografky. Díky Baš :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)